Jakob Mårtensson:
Jag är sedan tidigare 3D-animatör utbildad i Maya/Lightwave/AfterEffects och har i många år frilansat i Göteborg med "post"-bearbetning av framförallt dokumentärfilmer, där jag haft mycket ansvar i slutproduktions-fasen. Jag är därför van vid problemlösning från olika dokumentärfilmsprojekt jag hjälpt till med, och har också jobbat med några där jag haft tekniskt ansvar hela vägen. Jag har även pluggat foto och jobbat med att färdigställa fotoböcker åt några svenska fotografer. Något jag har haft enorm nytta av, framförallt för att Photoshop länge varit ett av mina främsta verktyg. Jag har också gjort en del specialeffekter, retusch och färgkorrigering men ser nu verkligen fram emot att jobba mer tredimensionellt. De senaste åren har jag allt mer dragits till att modellera och 3D-printa prototyper för olika produkter och insett att jag börjat söka mig mot CAD och tillverkningsindustrin. Därför läser jag nu designteknik på YRGO. I jobbsammanhang är jag noggrann, lösningsorienterad och som surface designer ser jag mest fram emot att vara länken mellan designer och konstruktör. Som problemlösare i själen och en "maker" i hjärtat vill jag helst jobba med hållbara produkter som gör världen lite bättre. En kunskapstörstig mångsysslare som gärna ägnar fritiden åt cyklar, elektronik, klättring och gamla båtar. Jag söker just nu praktik som surface designer. Du når mig enklast genom att ringa/smsa: 0733-32 18 88 |
||